عکس‌نوشت

محرم، ماه بیداری

محرم ماهی‌ست برای شستن و زدودن غفلت‌ها با اشک ِ گریه. ماهی برای زنده کردن دین در درون، و جدا شدن از دین‌زدگی و دین‌داری ِ غافلانه. ماهی‌ست برای آموختن و یادآوری اینکه دین داشتن فقط به نماز و روزه پرداختن نیست؛ که هر دو طرف میدان جنگ در کربلا نماز می‌خواندند. محرم ماه یادآوری و تلنگر است به ما که خود را منتظر امام مهدی می‌دانیم که دینداری واقعی در ولایت‌پذیری‌ست و جدا نشدن از ولایت در هر حال. مبادا چون کوفیان به امام خود بگوییم بیا و چون آمد، او را تنها بگذاریم!

محرم، ماه بیداری تنگ ماهی, رهپویان وصال, عزاداری, ماه محرم, مجلس روضه, مجلس عزا, محرم, مراسم
محرم برای شیعه درس است تا به خود یاد بدهد پای ولایت باید ایستاد، و برای خاتمه این ایستادگی پایانی نیست حتی با فدا شدن فرزندان و خانواده و اموال و جان. تمرین امروز شیعه، تبعیت محض از ولی زمان‌ش است در همه‌ی شرایط  تا ثابت کند اگر آن ذخیره‌ی الهی نیز از پرده غیبت خارج شد، پای در رکاب‌ش خواهد بود و او را چون حسین تنها نخواهد گذاشت تا به مسلخ برود.

ظهور محقق نخواهد شد تا “شیعه” خود را ثابت کند. تمرین امروز، لازمه‌ی ظهور است.

محمدهادی خسروی

محمدهادی خسروی ۱۲ سال است که به صورت حرفه‌ای وارد عرصه عکاسی شده است. او علاوه بر عکاسی خبری، در عکاسی معماری، صنعتی، مذهبی، طبیعت، رویداد و همایش، و تورهای مجازی تخصص دارد و تا کنون برای افراد، شرکت‌ها و ادارات مختلفی کار کرده است. او می‌تواند با درک نیاز واقعی کارفرما، بهترین و مطلوب‌ترین اثر را ارائه کند. وی همچنین عناوین و افتخارات مختلفی در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده است.

نوشته‌های مشابه

۵ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا